Contacte

Anticamera USEM
+373 22 509 122

Secția studii 
+373 22 509 140

Comisia de Admitere
+373 22 509 140
+373 22 509 127

Facultatea de Drept
+373 22 509 137

Facultatea de Psihologie
și Asistență Socială

+373 22 509 196

Facultatea de Jurnalism
și Științe ale Comunicării
+373 22 509 193

Contabilitatea
+373 22 509 143

Anticamera Liceului
+373 22 509 131
liceul.european@gmail.com

Linia fierbinte USEM
(pentru reclamații sau sugestii)
+373 22 509 127

La ce Facultate ați dori să studiați?

Evenimente

Termen-limită de înscriere: până la 26.06.2024 Locația: Universitatea de Studii Europene din Moldova, Ghenadie Iablocikin 2/1, MD-2069, Chișinău, Republica Moldova

Vezi toate evenimentele

Adresați o întrebare

Căutare

Admiterea USEM

Când începe admiterea?

Cum va avea loc Admiterea?

Oferta de studii

Pot depune documentele online?

Care sunt documentele necesare?

Care este taxa de studii?

Aveți cămin?

Pot fi admis(ă) cu diploma de colegiu?

Pot fi admis(ă) cu atestatul de 11 clase (studii medii generale)?

Cum se calculează media generală de concurs?

Sunteți plecat(ă) peste hotare, și doriți să depuneți actele la USEM. Ce e de făcut?

Am depus actele la USEM dar doresc să-mi ridic dosarul. Ce fac?

Ce veți studia pe parcursul anilor de studenție?

Datele noastre de contact

  

!! Pentru prima dată taxele de studii sunt egale atât pentru cetățenii Republicii Moldova, cât și pentru cei ai statelor Uniunii Europene și a Ucrainei.

  

  

Când începe admiterea?

Admiterea la Universitatea de Studii Europene din Moldova se desfăşoară în perioada recomandată de Ministerul Educaţiei al Republicii Moldova.

Graficul desfășurării admiterii 2024, conform ordinului nr 867 al Ministerului Educației și Cercetării al Republicii Moldova din 14 iunie 2024.

Sesiunea de bază
22 iulie - 29 iulie - depunerea online a dosarelor (eadmitere.gov.md)
1 august - anunțarea rezultatelor intermediare
2 august - 6 august - depunerea dosarelor în original
9 august - afișarea rezultatelor finale
 
Sesiunea suplimentară
10 august - 14 august - depunerea online a dosarelor (eadmitere.gov.md)
16 august - anunțarea rezultatelor intermediare
16 august - 19 august - depunerea dosarelor în original
20 august - afișarea rezultatelor finale

Programul de lucru a Comisiei de Admitere USEM:

  • Luni - Vineri: 8:30 – 17.00
  • Sâmbăta: 8:30 - 12:00
  • Duminica: zi liberă
  • Pauza de masă: 12.00 - 13.00 

Comisia de Admitere a USEM oferă servicii de consiliere și asistență - pentru absolvenții indeciși și pentru persoanele care au dubii.

Centrul de Ghidare și Conseliere în Carieră USEM va activa pe întreaga perioadă de activitate a Comisiei de admitere. Programul de lucru a Centrului de Ghidare și Consiliere în Carieră USEM în perioada activității Comisiei de admitere:
  • Luni - Vineri: 9:00 – 17.00
  • Sâmbăta și duminica: zi liberă
Centrul consultativ Ungheni - Sanduleac Ludmila. Telefon: +373 68 11 55 12

De asemenea, oferim asistență prim email, messenger sau telefon.
Tel: +373 22 509 140 / +373 22 509 127
 
 

Cum va avea loc Admiterea?

Admiterea în instituțiile de învățământ superior publice și private se organizează la programe de studii/specialități acreditate sau autorizate provizoriu, în condițiile Codului educației.

Înscrierea candidaților la concursul de admitere are loc doar online, individual sau ghidat de comisiile de admitere, utilizând sistemul informațional eAdmitere.
Candidații au dreptul să se înscrie la concursul de admitere la studii superioare de licență/ integrate concomitent, la maximum 3 instituții de învățământ superior, iar la fiecare dintre instituțiile selectate pot alege, în ordinea de priorități, maximum 3 specialități/programe de studii, dar pot fi înmatriculați la un singur program de studii în cadrul unei singure instituții de învățământ superior, din cele pentru care au optat.

Notă!! Încheierea și semnarea contractului de studii se face în Contabilitatea USEM.

Pentru încheierea contratului și achitarea taxei de studii, se prezintă următoarele:
  • recipisa eliberată la depunerea actelor în Comisia de admitere
  • copia buletinului de identitate (cu fișa de însoțire a actului de identitate) și originalul.
 
 

Vedeți aici oferta de studii

 

Accesați aici documentul

 

 

Pot depune documentele online?

Da.

Înscrierea candidaților la concursul de admitere (licență) are loc doar online, individual sau ghidat de comisiile de admitere, utilizând sistemul informațional eAdmitere.

Dacă aveți dubii sau aveți nevoie de ajutor sau ghidare în depunerea dosarului pentru concursul de admitere - vă puteți adresa la Comisia de Admitere USEM.

Colegii noștri vă vor ajuta cu drag!
 

Care sunt documentele necesare? 

Pentru dosarele online – se depun actele scanate, pentru depunerea fizică - originalul și copia acestora.

  1. Actul de studii, în original, cu anexa respectivă (copii – 2 exemplare)
  • diploma de BAC, Colegiu/Centrul de excelență sau Studii superioare, sau a unui act echivalent de studii, recunoscut de structura abilitată pentru recunoașterea și echivalarea actelor de studii și calificărilor.
  • Absolvenți liceelor din România și alte state, promoția din anul admiterii, depun certificatul de studii, cu notele obținute la examenele de bacalaureat și situația școlară pe anii de studii, urmând ca diploma de bacalaureat să fie prezentată ulterior, după caz;
  1. copia actului de identitate (buletin de identitate, pașaport) – în trei exemplare;
  2. 4 fotografii 3x4 cm (color, semnate pe verso); 
  3. Scrisoare de recomandare, după caz (în baza contractelor de colaborare USEM). Scrisoarea de recomandare trebuie sa conțină următoarele: semnătura, ștampila  conducătorul instituției emitente și numărul, data inregistrării;
  4. și alte acte, după caz, menționate în Regulamentul USEM privind organizarea admiterii în ciclul I - studii superioare de licență, ciclul II – studii superioare de master pentru anul universitar 2024-2025.
 

Care este taxa de studii? 

Pentru prima dată taxele de studii sunt egale atât pentru cetățenii Republicii Moldova, cât și pentru cei ai statelor Uniunii Europene și a Ucrainei.

Toate taxele de studii pentru anul de studii 2024 - 2025 pot fi accesate AICI.

Se permite achitarea eșalonată a contractului pentru studii, în două rate, a câte 50% rata, cu acordul în scris a Rectorului USEM.

 
 

Aveți cămin?

Din păcate, USEM nu dispune de cămin propriu. Dar avem încheiate câteva contracte de colaborare pentru comoditatea Dvs. Detalii puteți afla la Comisia de Admitere. 

Pot fi admis(ă) cu diploma de colegiu?

Da.
 

Pot fi admis(ă) cu atestatul de 11 clase (studii medii generale)? 

Da.
 

Cum se calculează media generală de concurs? 

Media generală minimă de admitere la studii nu poate fi mai mică decât 5 (cinci).
Media generală de concurs se calculează până la sutimi, fără rotunjire, pentru ciclul I - studii superioare de licență și ciclul II, studii superioare de master, pentru toate categoriile de acte de studii.
Media generală de concurs, media aritmetică a:
      • media generală a examenelor de absolvire și
      • media generală pe ani de studiu.
    Formula de calcul a mediei de concurs:
    • MC = (MG+ MGA):2, unde:
                             MC – media de concurs calculată ca medie  ponderată;
                             MG – media examenului de absolvire;
                             MGA – media generală pe ani de studii din anexa la diplomei
    • Pentru diplomele de colegiu sau studii superioare de licență va fi utilizată media examenului de absolvire.
     
     

    Sunteți plecat(ă) peste hotare, și doriți să depuneți actele la USEM. Ce e de făcut? 

    Admiterea în anul 2024 are loc online. 
    Iar la momentul depunerii documentelor în original - veți avea nevoie de o persoană de încredere/rudă/prieten cu procură de împuternicire, conform căreia Mandatarul poate depune actele fără prezența Dvs.


    Am depus actele la USEM dar doresc să-mi ridic dosarul. Ce fac?

    1. La expirarea termenului de activitate a Comisiei de admitere USEM, responsabil pentru păstrarea dosarelor depuse a candidaților înmatriculați, este Arhivarius USEM (bir.308, arhiva USEM).
    2. Candidații care vor solicita ridicarea actelor (candidații respinși sau care renunță la locul obținut prin concursul de admitere), se vor adresa la USEM, cu recipisa eliberată de către Comisia de admitere și buletinul de identitate.
    • Ridicarea actelor de o altă persoană, se face în bază de procură, cu prezentarea recipisei și a actului de identitate.
    • și alte acte, după caz. 
     

    Ce veți studia pe parcursul anilor de studenție?

    AICI avem prezentat un mic rezumat a tuturor suporturilor didactice, planurilor de învățămînt, calendarelor academice etc. 
     
     
     

    ALTELE

    Accesați aici documentele aferente procesului de admitere

    Mai multe detalii despre Universitate

     
    Dragi Absolvenți!
    Aici au fost culese cele mai frecvente întrebări despre Admitere, cu răspunsurile corespunzătoare.
    Vă rugăm mult să nu ezitați și să vă adresați întrebările și/sau opiniile/reclamațiile pe adresa admiterea@usem.md sau în mesaj privat pe pagina noastră facebook, sau la numărul de telefon +373 22 509 140 (Comisia de Admitere USEM).

    Acest site web utilizează Cookie-uri

    Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor.