Contacte

Anticamera USEM
+373 22 509 122
+373 22 509 148
info@usem.md

Facultatea de Drept
+373 22 509 137

Facultatea de Psihologie și Asistență Socială
+373 22 509 196

Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării
+373 22 509 193

Secția studii
+373 22 509 140

Contabilitatea
+373 22 509 143

Anticamera Liceului
+373 22 509 131
liceul.european@gmail.com

Linia fierbinte USEM (pentru reclamații sau sugestii)
+373 22 509 127

Admiterea USEM

Etapele procesului de admitere

Când începe admiterea?

Cum va avea loc Admiterea?

Oferta de studii

Pot depune documentele online?

Care sunt documentele necesare?

Care este taxa de studii?

Aveți cămin?

Pot fi admis(ă) cu diploma de colegiu?

Pot fi admis(ă) cu atestatul de 11 clase (studii medii generale)?

Cum se calculează media generală de concurs?

Sunteți plecat(ă) peste hotare, și doriți să depuneți actele la USEM. Ce e de făcut?

Am depus actele la USEM dar doresc să-mi ridic dosarul. Ce fac?

Ce veți studia pe parcursul anilor de studenție?

Datele noastre de contact


Când începe admiterea?

Universitatea de Studii Europene din Moldova vă așteaptă cu mult drag pentru înscrierea online la Admitere începând cu 3 iulie.

Admiterea va dura până la finele lunii august 2023. AICI puteți găsi informația oferită de MECC.​

Programul de lucru a Comisiei de Admitere USEM:
  • Luni - Vineri: 8:30 – 17.00
  • Sâmbăta: 8:30 - 12:00
  • Duminica: zi liberă
  • Pauza de masă: 12.00 - 13.00 
Comisia de Admitere a USEM oferă și servicii de consiliere și asistență - pentru absolvenții indeciși și pentru persoanele care au dubii.

Centrul de Ghidare și Conseliere în Carieră USEM va activa pe întreaga perioadă de activitate a Comisiei de admitere.

Programul de lucru a Centrului de Ghidare și Consiliere în Carieră USEM în perioada activității Comisiei de admitere:

  • Luni - Vineri: 9:00 – 17.00
  • Sâmbăta și duminica: zi liberă

Centrul consultativ Ungheni - Sanduleac Ludmila. Telefon: +37368115512

Centrul consultativ Edineț - Morea Anatolie. Telefon: +37369103197

De asemenea, oferim asistență prim email, messenger sau telefon.


Tel: +373 22 509 187 / +373 22 509 140 / +373 22 509 127
 
 

Cum va avea loc Admiterea?


Termenele de organizare și desfășurare a concursului de admitere în cadrul USEM, sunt stabilite după cum urmează:

ETAPA I

ETAPA II


Atenție!

În perioada 07 august – 30 august 2023 va avea loc ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI DE STUDII și ACHITAREA TAXEI pentru anul unu de învățământ, în contabilitatea USEM, pentru candidații care au depus la Comisia de admitere actele în original.

Notă!! Încheierea și semnarea contractului de studii se face în Contabilitatea USEM.
Pentru încheierea contratului și achitarea taxei de studii, se prezintă următoarele:
  • recipisa eliberată la depunerea actelor în Comisia de admitere
  • copia buletinului de identitate (cu fișa de însoțire a actului de identitate) și originalul.
 
 

Vedeți aici oferta de studii

 

Accesați aici documentul

 
 

 

 

Pot depune documentele online?

 

Da.

Accesați aici pentru detalii.

Accesați linkul pentru expedierea online a dosarului de concurs.

 

Care sunt documentele necesare?

 
Pentru dosarele online – se depun actele scanate, pentru depunerea fizică - originalul și copia acestora.
  1. Actul de studii, în original, cu anexa respectivă (copii – 2 exemplare)
  • diploma de BAC, Colegiu/Centrul de excelență sau Studii superioare, sau a unui act echivalent de studii, recunoscut de structura abilitată pentru recunoașterea și echivalarea actelor de studii și calificărilor.
  • Absolvenți liceelor din România și alte state, promoția din anul admiterii, depun certificatul de studii, cu notele obținute la examenele de bacalaureat și situația școlară pe anii de studii, urmând ca diploma de bacalaureat să fie prezentată ulterior, după caz;
  1. copia actului de identitate (buletin de identitate, pașaport) – în trei exemplare;
  2. 4 fotografii 3x4 cm (color, semnate pe verso); 
  3. Cererea de înscriere la concursul de admitere (se va completa în cadrul USEM);
  4. Livretul militar sau adeverința de recrut;
  5. Chitanţa de plată a taxei de înscriere (se achită pe loc - 50 lei);
  6.  Scrisoare de recomandare, după caz (în baza contractelor de colaborare USEM). Scrisoarea de recomandare trebuie sa conțină următoarele: semnătura, ștampila  conducătorul instituției emitente și numărul, data inregistrării;
  7.  și alte acte, după caz, menționate în Regulamentul USEM privind organizarea admiterii în ciclul I - studii superioare de licență, ciclul II – studii superioare de master pentru anul universitar 2023-2024.
 
 

Care este taxa de studii?

 
Toate taxele de studii pentru anul de studii 2023 - 2024 pot fi accesate AICI.

Se permite achitarea eșalonată a contractului pentru studii, în două rate, a câte 50% rata, cu acordul în scris a Rectorului USEM.

 
 

Aveți cămin?

 
Din păcate, USEM nu dispune de cămin propriu. 
Dar avem încheiate câteva contracte de colaborare pentru comoditatea Dvs.
Detalii puteți afla la Comisia de Admitere. 
 
  

Pot fi admis(ă) cu diploma de colegiu?

 
Da.
 

Pot fi admis(ă) cu atestatul de 11 clase (studii medii generale)?

 
Da.
 
 

Cum se calculează media generală de concurs? 

Media generală minimă de admitere la studii nu poate fi mai mică decât 5 (cinci).
Media generală de concurs se calculează până la sutimi, fără rotunjire, pentru ciclul I - studii superioare de licență și ciclul II, studii superioare de master, pentru toate categoriile de acte de studii.
Media generală de concurs, media aritmetică a:
      • media generală a examenelor de absolvire și
      • media generală pe ani de studiu.
    Formula de calcul a mediei de concurs:
    • MC = (MG+ MGA):2, unde:
                             MC – media de concurs calculată ca medie  ponderată;
                             MG – media examenului de absolvire;
                             MGA – media generală pe ani de studii din anexa la diplomei
    • Pentru diplomele de colegiu sau studii superioare de licență va fi utilizată media examenului de absolvire.
     
     

    Sunteți plecat(ă) peste hotare, și doriți să depuneți actele la USEM. Ce e de făcut?

     
    La momentul depunerii documentelor în original - veți avea nevoie de o persoană de încredere/rudă/prieten cu procură de împuternicire, conform căreia Mandatarul poate depune actele fără prezența Dvs.


    Am depus actele la USEM dar doresc să-mi ridic dosarul. Ce fac?

    1. La expirarea termenului de activitate a Comisiei de admitere USEM, responsabil pentru păstrarea dosarelor depuse a candidaților înmatriculați, este Arhivarius USEM (bir.308, arhiva USEM).
    2. Candidații care vor solicita ridicarea actelor (candidații respinși sau care renunță la locul obținut prin concursul de admitere), se vor adresa la USEM, cu recipisa eliberată de către Comisia de admitere și buletinul de identitate.
    • Ridicarea actelor de o altă persoană, se face în bază de procură, cu prezentarea recipisei și a actului de identitate.
    • și alte acte, după caz. 
     

    Ce veți studia pe parcursul anilor de studenție?

     
    AICI avem prezentat un mic rezumat a tuturor suporturilor didactice, planurilor de învățămînt, calendarelor academice etc. 
     
     
     

    ALTELE

    Accesați aici documentele aferente procesului de admitere

    Mai multe detalii despre Universitate

     
    Dragi Absolvenți!
    Aici au fost culese cele mai frecvente întrebări despre Admitere, cu răspunsurile corespunzătoare.
    Vă rugăm mult să nu ezitați și să vă adresați întrebările și/sau opiniile/reclamațiile pe adresa admiterea@usem.md sau în mesaj privat pe pagina noastră facebook, sau la numărul de telefon +37322509187 (Comisia de Admitere USEM).