Contacte

Anticamera USEM
+373 22 509 122

Secția studii 
+373 22 509 140

Comisia de Admitere
+373 22 509 140
+373 22 509 127
+373 22 509 149

Facultatea de Drept
+373 22 509 137

Facultatea de Psihologie
și Asistență Socială

+373 22 509 196

Facultatea de Jurnalism
și Științe ale Comunicării
+373 22 509 193

Contabilitatea
+373 22 509 143

Anticamera Liceului
+373 22 509 131
liceul.european@gmail.com

Linia fierbinte USEM
(pentru reclamații sau sugestii)
+373 22 509 127

La ce Facultate ați dori să studiați?

Căutare

Tematica tezelor de licență - Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării

Tematica tezelor de licență pentru anul universitar 2024-2025

 

Arobată la Ședința Catedrei din 23 august 2024
Process verbal nr.1

Versiunea PDF a documentului poate fi accesată AICI 

  1. Accesul la informație ca drept fundamental al omului
  2. Mass- media, tehnologiile informaționale și prevenirea conflictelor
  3. Războiul informațional: concepte, instrumente, teme
  4. Mass-media și rolul său în formarea opiniei publice
  5. Tehnici de scriere și editare a reportajului TV
  6. Mass-media promotor a dialogului intercultural
  7. Valorile multiple ale știrii în presa scrisă (on-line)
  8. Interviul social în presa scrisă (on-line)
  9. Modalități de promovare a personalitășilor prin intermediul interviului
  10. Tangențe și deosebiri între reprotajul publicistic și  cel literar
  11. Accesul la informație al jurnaliștilor: legislație versus realitate
  12. Pluralismul de opinii politice în presa din Republica Moldova
  13. Funcțiile fotografiei în presa scrisă
  14. Rolul presei în contracararea corupției
  15. Tematica rurală în presa din Republica Moldova
  16. Imaginea liderilor politici în presa scrisă
  17. Potențialul mass-mediei în mobilizarea societății
  18. Reportajul social în presa scrisă (on-line)
  19. Politicul în emisiunile informative (studio de caz Pro TV, TV8, Moldova1)
  20. Știrea și relatarea în paginile ziarelor: tangențe și deosebiri
  21. Propaganda parte a razboiului informational
  22. Reflectarea evenimentelor culturale în presa din Republica Moldova
  23. Presa scrisă între normă și eroare (studiu de caz)
  24. Valențele interviului ca gen publicistic
  25. Criza economică în vizorul presei din Republica Moldova
  26. Atacul la persoană ca fenomen mediatic în presa scrisă
  27. Rolul titlurilor în presa scrisă (on-line)
  28. Specificul și particularitățile unui ziar pentru tineret
  29. Obiectivizmul și subiectivismul în mass-media
  30. Probleme de cultivarea a limbii în presa tipărită
  31. Impactul comunicării mediatice asupra perceperii imaginii publice
  32. Rolul și locul jurnalismului de agenție în câmpul mediatic
  33. Manipularea opiniei publice prin intermediul mass – media
  34.  Reportajul și particularitățile lui funcționale în contextul emisiunilor informative
  35.  Comunicarea verbală, nonverbală și paraverbală în procesul manipulării discursive a publicului
  36.   Dimensiuni politice ale jurnalismului: calităţi definitorii
  37.  Strategiile politice şi mass-media din Republica Moldova
  38.  Participarea cetateneasca şi educaţia civica în mass-media
  39.  Reflectarea campaniilor electorale în mass-media: obiectivitate şi partizanat politic
  40.  Agenţia de presă în contextul mediatic contemporan
  41.  Reportajul și particularitățile lui funcționale
  42.  Presa on-line din Republica Moldova: stare şi perspective
  43.  Promovarea tradiţiilor şi a valorilor naţionale prin intermediul presei scrise
  44. Interferențe dintre comunicare și influenza socială în spațiul politic
  45.  Conceptul, evoluția și perspectivele presei locale din Republica Moldova.
  46.  Strategii de PR negru în campaniile electorale:epoca razboiului informațional și a fake-news
  47. Reportajul TV. Forme de realizare.
  48. Valorile democratice și promovarea lor în presa din Republica Moldova studiu de caz  posturile TV8, jurnal TV
  49. Imaginea femeii în presa on-line
  1. Accesul la informație și evoluția democrației.
  2. Radioul public versus radioul privat
  3. Agențiile de știri în contextul mediatic autohton
  4. Limbajul publicității autohtone: particularități, creație, mesaj, concept
  5. Jurnalism de investigație-experiențe internaționale, europene și naționale
  6. Modalități de prevenire și combatere a corupției prin jurnalismul de investigație din Republica Moldova
  7. Publicitatea în trasportul public:analiza comparative(Republica Moldova și România
  8. Imixtiunea politică între informare și dezinformare
  9. Jurnalismulul de investigație. Particularități, pericole, avantaje. Studiu de caz ”Ziarul  de gardă”
  10. Imaginea culturii în presa scrisă din Republica Moldova. Studiu de caz.
  11. Social media de la amplificarea relațiilor mass-media profesioniste la spațiul pentru glootă
  12. Jurnaliștii din Republica Moldova și problematica europeană.
  13. Interviul TV. Teză de creație.
  14. Reportajul TV. Teză de creație.
  15. Jurnalistul și conflictul social. Modele de comportament. Studiu de caz
  16. Metafora și potențele ei stilistice în stilul publicistic
  17. Stilul publicistic și valorile lui stilistico-afective
  18. Valorile stilistice ale frazeologismelor în mass-media
  19. Respectarea normelor lingvistice și cazuri de abatere de la normă
  20. Locul și rolul jurnalismului cultural în presa audiovizuală
  21. Campaniile sociale versus campaniile politice: asemănări și deosebiri

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor.